ΚΑΡΑΓΙΛΑΝΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Α.Ε.

Άρθρο 266 : Προγραμματισμός, προϋπολογισμός και θέματα οικονομικής διαχείρισης των νέων δήμων

23-07-2014

 

Άρθρο 266 Προγραμματισμός, προϋπολογισμός και θέματα οικονομικής διαχείρισης των νέων δήμων

Κείμενο Νόμου
1. Για το μεσοπρόθεσμο Προγραμματισμό των Δή­μων εκπονείται πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ έτος σε ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης και Ετήσιο Προϋπολογισμό. Το Τεχνικό Πρό­γραμμα καταρτίζεται μαζί με το Ετήσιο Πρόγραμμα Δρά­σης, το οποίο αποτελεί μέρος του και επισυνάπτεται, σε αυτό, ως παράρτημα.
Τροποποιούνται οι διατάξεις της παρ. 1 με την 1 του άρθρου 79 του Ν. 4172/13

1. Για το μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων εκπονείται Πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης. Το Τεχνικό Πρόγραμμα αποτελεί μέρος του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης και επισυνάπτεται, σε αυτό ως παράρτημα.

Για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού εκάστου έτους απαιτείται μόνο η κατάρτιση Τεχνικού Προγράμματος για το έτος αυτό και δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση η εκπόνηση και έγκριση Πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και Ετήσιου Προγράμματος Δράσης

«1. Για το μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων, εκπονείται Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης. Το τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί μέρος του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης και επισυνάπτεται σε αυτό, ως παράρτημα.

Για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού εκάστου έτους, απαιτείται η κατάρτιση τεχνικού προγράμματος για το έτος αυτό. Ο ετήσιος προϋπολογισμός εκάστου έτους, καθώς και το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα, πρέπει να εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις και τις παραδοχές του αντίστοιχου Ετήσιου Προγράμματος Δράσης, καθώς και με το Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ειδικά για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος του πρώτου έτους κάθε δημοτικής περιόδου, δεν απαιτείται να έχει προηγηθεί η κατάρτιση και έγκριση Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και Ετήσιου Προγράμματος Δράσης. Για το πρώτο έτος κάθε δημοτικής περιόδου, ο αντίστοιχος ετήσιος προϋπολογισμός και το αντίστοιχο τεχνικό πρόγραμμα λογίζονται ως προσχέδιο του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης, μέχρι την κατάρτιση και έγκριση αυτού. Το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του πρώτου έτους της δημοτικής περιόδου οριστικοποιείται με την κατάρτιση και έγκριση του Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης, ύστερα από πρόταση της Επιτροπής του άρθρου 266Α, ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο, τη δομή, τις προδιαγραφές ανά κατηγορία δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 2Α, τη διαδικασία κατάρτισης, έγκρισης, αξιολόγησης και παρακολούθησης εφαρμογής των Τετραετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των δήμων, τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα, για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.». (αντικατάσταση παραγράφου σύμφωνα με το άρθρο 175 του Ν.4555/18)

«1Α. Σκοπός των τετραετών επιχειρησιακών προγραμμάτων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού είναι η προώθηση της εφαρμογής του θεσμοθετημένου χωρικού σχεδιασμού και η παρακολούθηση υλοποίησης του αναπτυξιακού σχεδιασμού στο τοπικό επίπεδο, καθώς και η συμβολή στην ανατροφοδότηση και προσαρμογή του σχεδιασμού, στο πλαίσιο των υφιστάμενων κάθε φορά συνθηκών. Τα Tετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα έχουν ενιαία δομή και συγκρότηση, που διέπει το σύνολο των διοικητικών και γεωγραφικών υποενοτήτων του Δήμου και περιλαμβάνουν:

α) στρατηγικές επιλογές,

β) επιχειρησιακό σχέδιο και

γ) δείκτες παρακολούθησης και αξιολόγησης.

Για την κατάρτισή τους, λαμβάνονται απαραίτητα υπόψη οι κατευθύνσεις του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, η μακροπεριφερειακή και διαπεριφερειακή στρατηγική, οι προτεραιότητες που απορρέουν από θεσμοθετημένα χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και άλλα γενικά ή ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα, πολιτικές και στρατηγικές που επηρεάζουν τη διάρθρωση και ανάπτυξη του χώρου του δήμου, ενώ απαιτείται εναρμόνιση με τον υφιστάμενο θεσμοθετημένο χωρικό σχεδιασμό εθνικού, περιφερειακού επιπέδου και συμβατότητα με το θεσμοθετημένο σχεδιασμό τοπικού επιπέδου.

Κατά την κατάρτιση και υλοποίησή τους, αξιοποιούνται όλες οι διαθέσιμες μορφές δημοσιοποίησης και δημόσιας διαβούλευσης, με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και της συμμετοχής. Τα Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα αποτυπώνονται σε ηλεκτρονική μορφή και τα γεωχωρικά τους δεδομένα δημιουργούνται και διατίθενται ελεύθερα και διαδικτυακά σε ψηφιακή μορφή σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ν. 3882/2010 και του ν. 4305/2014.». (προσθήκη παραγράφου σύμφωνα με το άρθρο 175 του Ν.4555/18)

2. Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
Καταργούνται οι διατάξεις της παρ. 3 με την 9 του άρθρου 77 του Ν. 4172/13.
3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται τα ποσοστά κατανομής των πόρων που αφορούν στις δημοτικές ενότητες. Σε περίπτωση που δημοτική ενότητα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα εξυγίανσης, ο προϋπολογισμός του συντάσσεται με βάση αυτό.

4. Η Εκτελεστική Επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου για το Ε.Π.Δ. και τον προϋπολογισμό και εισηγείται το προσχέδιο του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού στην οικονομική επιτροπή, προκειμένου η τελευταία να προβεί στην κατάρτιση αυτών και την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο.

5. Έως τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού, καθώς και οι διαδικασίες διαβούλευσης.

6. Συνοπτική οικονομική κατάσταση του προϋπολογισμού, όπως τελικώς ψηφίσθηκε από το δημοτικό συμβούλιο αναρτάται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου και δημοσιεύεται σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα που εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο οικείος δήμος. Η παράλειψη της ανωτέρω δημοσίευσης δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου με την οποία ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός.

7. Ο προϋπολογισμός, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, η εισηγητική έκθεση της οικονομικής επιτροπής και οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αφορούν την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών υποβάλλονται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο. Αν διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο, ότι δεν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι υποχρεωτικές δαπάνες ή έσοδα που επιβάλλονται από το νόμο ή ότι έχουν εγγραφεί έσοδα ή έξοδα, τα οποία δεν προβλέπονται από το νόμο, ή ότι το ύψος των εσόδων υπερβαίνει αναιτιολόγητα τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους, ο Ελεγκτής Νομιμότητας καλεί το δημοτικό συμβούλιο να αναμορφώσει κατάλληλα τον προϋπολογισμό μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών.

8. Στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες συνιστάται πάγια προκαταβολή σε βάρος του σχετικού κωδικού αριθμού του προϋπολογισμού του οικείου δήμου. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται ανά δημοτική και τοπική κοινότητα, οι δαπάνες που καλύπτονται από την πάγια προκαταβολή, καθώς και το ύψος αυτής με βάση τον πληθυσμό. Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής είναι ο πρόεδρος του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας ή ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας.
Αντικατάσταση από το άρθρο 39 του Ν. 4483/17.
Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε πιστωτικά ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο δήμο για κάθε τοπική ή δημοτική ενότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος πρόεδρος της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή ο εκπρόσωπος της τοπικής κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
9. Η οικονομική επιτροπή, έπειτα από εισήγηση του υπευθύνου των οικονομικών υπηρεσιών του οικείου Δήμου, μετά τη λήξη κάθε τριμήνου υποβάλλει στο δημοτικό συμβούλιο έκθεση για τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού, κατά το χρονικό διάστημα από την αρχή του οικονομικού έτους έως το τέλος του συγκεκριμένου τριμήνου. Στην έκθεση διατυπώνονται και οι τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας και επισυνάπτεται σε αυτή η εισήγηση του υπευθύνου οικονομικών υπηρεσιών, καθώς και η έκθεση του προηγούμενου τριμήνου. Η έκθεση μετά των συνημμένων της υποβάλλεται στο δημοτικό συμβούλιο εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου.
Εάν, με την ανωτέρω έκθεση του δεύτερου και τρίτου τριμήνου κάθε οικονομικού έτους, διαπιστωθεί από την οικονομική επιτροπή, σύμφωνα με την πορεία και την εκτίμηση είσπραξης των εσόδων, ότι στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί υπερεκτιμημένα έσοδα ή έσοδα που εκτιμάται ότι δεν θα εισπραχθούν έως το τέλος της χρήσης, το δημοτικό συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά σε αναμόρφωση αυτού, με απόφασή του που λαμβάνεται εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή σε αυτό της έκθεσης από την οικονομική επιτροπή, μειώνοντας τα παραπάνω έσοδα, σύμφωνα με την εισήγησή της και αντιστοίχως το σκέλος των δαπανών, ώστε να μην καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός.
Σε περιπτώσεις όπου από την έκθεση προκύπτει ότι δεν απαιτείται αναμόρφωση του προϋπολογισμού, αυτό διαπιστώνεται από το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του που λαμβάνεται εντός της ίδιας προθεσμίας, δυνάμενο αυτό να προβεί σε αναμόρφωσή του για τους λόγους που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο.
Οι ανωτέρω αποφάσεις υποβάλλονται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο. Η έκθεση, μετά των συνημμένων της και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναρτώνται στην ιστοσελίδα του οικείου Δήμου και στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 3861/2010 («Πρόγραμμα Διαύγεια»), γνωστοποιούμενοι οι σχετικοί αριθμοί διαδικτυακής ανάρτησης (ΑΔΑ) στον Ελεγκτή Νομιμότητας και στην οικεία υπηρεσία Επιτρόπου για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 277 του ν. 3852/2010.
Τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται στην έκθεση ή και να τη συνοδεύουν, καθώς και κάθε άλλο θέμα για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Η παρ. 9 αντικαταστάθηκε με το άρ. 39 του Ν. 4257/14

9. Η οικονομική επιτροπή, μετά από εισήγηση του υπευθύνου οικονομικών υπηρεσιών του οικείου δήμου, υποβάλλει στο δημοτικό συμβούλιο τριμηνιαία έκθεση, ως προς τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού, κατά το προηγούμενο της έκθεσης τρίμηνο.
Στην έκθεση διατυπώνονται και οι τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας.
Η έκθεση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι ημερών (20) από τη λήξη κάθε τριμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου.
Εάν με την ανωτέρω έκθεση του δεύτερου τριμήνου κάθε οικονομικού έτους, διαπιστωθεί, σύμφωνα με την πορεία και την εκτίμηση είσπραξης των εσόδων, ότι στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί υπερεκτιμημένα έσοδα ή έσοδα που δεν πρόκειται να εισπραχθούν έως το τέλος της χρήσης, το οικείο συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά σε αναμόρφωση αυτού, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, μειώνοντας στο πραγματικό ύψος τα παραπάνω έσοδα και αντιστοίχως το σκέλος των δαπανών, ώστε να μην καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός. Η απόφαση αυτή υποβάλλεται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο 

Τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η έκθεση, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

10. Στους δήμους, από την ισχύ του παρόντος νόμου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π.Δ. 315/1999 «Περί ορισμού του περιεχομένου και του χρόνου έναρξης της εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου Δήμων και Κοινοτήτων», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

11. Η ταμειακή λειτουργία των δήμων διεξάγεται από ειδική υπηρεσιακή μονάδα, η οποία αποτελεί μέρος της οικονομικής υπηρεσίας και συνιστάται με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.).


Σχόλια-παρατηρήσεις

Με τον Ν. 3463/2006 εισήχθη ο τετραετής επιχειρησιακός προγραμματισμός των δήμων, με σκοπό το σχεδιασμό και την υλοποίηση του αναπτυξιακού τους σχεδιασμού. Με την παράγραφο 1 του άρθρου 266 αναβαθμίζεται και ολοκληρώνεται η διαδικασία του προγραμματισμού και η σύνδεση του ετήσιου προγράμματος δράσης, με τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα. Σκοπός των ετήσιων προγραμμάτων δράσης είναι η εξειδίκευση και ο λεπτομερέστερος προγραμματισμός των δράσεων που προβλέπεται, από το πενταετές πλέον επιχειρησιακό πρόγραμμα. Με το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, η διοίκηση ενός δήμου και οι δημότες μπορούν πλέον να συνδέουν τις δραστηριότητες που θα εκτελέσουν οι δημοτικές υπηρεσίες με τις δαπάνες που προβλέπονται στον προϋπολογισμό, καθώς και να προϋπολογίσουν το αναμενόμενο προϊόν των προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων.

Ο προϋπολογισμός, πέρα από τη βασική λειτουργία του ως εργαλείο ελέγχου και εξουσιοδότησης της διαχείρισης, αποτελεί μαζί με το ετήσιο πρόγραμμα δράσης το εργαλείο του ετήσιου προγραμματισμού της δράσης του δήμου. Ο προϋπολογισμός εναρμονίζεται με τα περιεχόμενα του επιχειρησιακού προγράμματος, καθώς και του ετήσιου προγράμματος δράσης, και εξυπηρετεί τους επενδυτικούς, αναπτυξιακούς και άλλους στόχους του προγράμματος αυτού.

Για πρώτη φορά επίσης και με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έπειτα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων, θα καθοριστούν ποσοστά και κριτήρια κατανομής των πόρων, που αφορούν στις δημοτικές ενότητες και τα οποία θα αποτυπώνονται σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού. Συνιστάται πάγια προκαταβολή στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες και με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έπειτα από πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων, καθορίζονται οι δαπάνες που καλύπτονται από αυτή, καθώς και το ύψος της με βάση τον πληθυσμό.

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού και οι διαδικασίες διαβούλευσης

Ο έλεγχος νομιμότητας από την Ειδική Υπηρεσία Εποπτείας των δήμων γίνεται πιο αποτελεσματικός με τον έλεγχο του ύψος των εσόδων, το οποίο δε μπορεί να υπερβαίνει αναιτιολόγητα τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους, με στόχο την αντιμετώπιση της κατάρτισης πλασματικών προϋπολογισμών.

Ενσωματώνεται, για πρώτη φορά, η διοικητική και οικονομική πληροφόρηση, με την καθιέρωση ενός ελαχίστου συστήματος εσωτερικής πληροφόρησης της διοίκησης του δήμου, μέσω της τριμηνιαίας έκθεσης της οικονομικής επιτροπής προς το Δημοτικό συμβούλιο για την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού. Στην έκθεση διατυπώνονται και οι τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας.

Καθιερώνεται ο προληπτικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε όλους τους δήμους, ανεξαρτήτως πληθυσμού.

Παράλληλα, σε όλους τους δήμους η ταμειακή τους λειτουργία θα διεξάγεται από ειδική υπηρεσιακή μονάδα, η οποία αποτελεί μέρος της οικονομικής υπηρεσίας και συνιστάται με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.).

Η σύσταση ίδιας ταμειακής υπηρεσίας, η εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 315/1999 «Περί ορισμού του περιεχομένου και του χρόνου έναρξης της εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου Δήμων και Κοινοτήτων» είναι πλέον υποχρεωτική σε όλους τους δήμους, ανεξαρτήτως του πληθυσμού τους ή των εσόδων τους και με σκοπό την επίτευξη της διαφάνειας και της αποτελεσματικότερης διαχείρισης στα οικονομικά τους.

Για τη διαφάνεια και την ενημέρωση των πολιτών καθιερώνεται η ανάρτηση του προϋπολογισμού στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου, καθώς και συνοπτικής οικονομικής κατάστασης του προϋπολογισμού, η οποία επιπλέον, δημοσιεύεται και σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα που εκδίδεται στα όρια του νομού στον οποίον εδρεύει ο οικείος δήμος. Επιπρόσθετα, μέσω της ανάρτησης στην ιστοσελίδα της τριμηνιαίας έκθεσης της οικονομικής επιτροπής, ενημερώνονται οι δημότες και για την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 10 κα του Νόμου 3870/10 η παρ. 1 του παρόντος αντικαταστάθηκε.

Σύμφωνα με τη παρ. 4α του άρθρου 43 του Ν. 3979/2011 προστέθηκε εδάφιο στη παρ. 9 του παρόντος.
Σύμφωνα με τη παρ. 4β του άρθρου 43 του Ν. 3979/2011 αντικαταστάθηκε το τελευταίο εδάφιο της παρ. 9 του παρόντος.


Σχετικές αποφάσεις-εγκύκλιοι

13/01/2012 Έγγραφο αρ. πρωτ. 1536 Υπ. Εσωτερικών
Δημοσιεύθηκε το έγγραφο με αρ. πρωτ. 1536 από το Υπουργείο Εσωτερικών με θέμα: "Παράταση εκπόνησης επιχειρησιακών προγραμμάτων (Ε.Π.) Ο.Τ.Α. α΄& β΄ βαθμού", σύμφωνα με το οποίο όσοι Δήμοι δεν έχουν ολοκληρώσει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης για το έτος 2012 αποτελεί το τεχνικό πρόγραμμα και ο οικονομικός προϋπολογισμός.

16/03/2011 Απόφαση 5694 ΥΠΕΣΑΗΔ(ΦΕΚ 382/2/2011)
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 18183/2-4-2007 (ΦΕΚ Β΄534/13.4.2007) : Υπουργικής Απόφασης με τίτλο «Περιεχόμενο, δομή και τρόπος υποβολής των επιχειρησιακών προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (O.T.A.) α’ βαθμού»

11/02/2011 ΚΥΑ οικ. 3966/11 ΥΠΕΣΑΗΔ και Υπ Οικονομικών
Οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού των Δήμων, οικονομικού έτους 2011

03/02/2011 Απόφαση 5694 ΥΠΕΣΑΗΔ
Τροποποίηση της υπ αριθμ. 18183/2-4-2007 Υπουργικής Απόφασης με τίτλο "Περιεχόμενο, δομή και τρόπος υποβολής των επιχειρησιακών προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού".

29/12/2010 Απόφαση 74449 ΥΠΕΣΑΗΔ
Σύσταση πάγιας προκαταβολής στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες

29/12/2010 Απόφαση 74452 ΥΠΕΣΑΗΔ
Καθορισμός των ποσοστών κατανομής των πόρων που αφορούν στις δημοτικές ενότητες


Σχετικές αποφάσεις-εγκύκλιοι που αφορούν την απογραφή έναρξης

13/01/2011 Οδηγός Απογραφής Έναρξης νέων Δήμων
Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ο οδηγός απογραφής έναρξης των νέων δήμων, ο οποίος έχει ως αντικείμενο την κωδικοποίηση των απαραίτητων ενεργειών για την διενέργεια της απογραφής έναρξης, την παροχή οδηγιών σε επί μέρους θέματα και γενικά την υποστήριξη των Οικονομικών Υπηρεσιών των νέων Δήμων για να φέρουν σε πέρας το έργο αυτό μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες
.

12/01/2011 Εγκύκλιος 5 ΥΠΕΣΑΗΔ
Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος 5 από το Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με θέμα: "Απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) – Έκδοση οδηγού απογραφής"

29/12/2010 Απόφαση 74445 ΥΠΕΣΑΗΔ
Καθορισμός της διαδικασίας, του τρόπου και της αποτύπωσης της απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄)

 


Σχετικές αποφάσεις-εγκύκλιοι που αφορούν την υποβολή οικονομικών στοιχείων

27/03/2012 Εγκύκλιος 11425 Υπ. Εσωτερικών
Καθορισμός μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Δήμων και των Επιχειρήσεων αυτών που καταχωρούνται στη Βάση Δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων»

22/03/2012 Έγγραφο 10807 Υπ. Εσωτερικών
Έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας του κεντρικού κόμβου διαλειτουργικότητας για την παροχή οικονομικών δεδομένων των Ο.Τ.Α. και προαπαιτούμενες ενέργειες Δήμων

23/02/2012 Εγκύκλιος 6333 Υπ. Εσωτερικών
Διευκρινίσεις για την Αποφυγή Επικαλύψεων των Ζητούμενων Οικονομικών Στοιχείων ΟΤΑ

23/02/2012 Εγκύκλιος 6538 Υπ. Εσωτερικών
Υποχρέωση υποβολής Οικονομικών Στοιχείων ΝΠΔΔ και επιχειρήσεων των Δήμων στην βάση δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων» του ΥΠΕΣ για το 2011

16/09/2011 Απόφαση οικ. 40038(ΦΕΚ 2007/Β/9-9-11) Υπ. Εσωτερικών
Καθορισμός των στοιχείων τα οποία περιλαμβάνονται στην έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του προϋπολογισμού των Δήμων και περιφερειών

23/06/2011 Εγκύκλιος 33 Υπουργείο Εσωτερικών
Καταχώρηση οικονομικών στοιχείων, από τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τις Επιχειρήσεις των Δήμων, στη Βάση δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία Δήμων»

11/01/2011 Εγκύκλιος 4 ΥΠΕΣΑΗΔ
Υλοποίηση της υπ’ αριθμ. 74712/29-12-2010 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καθορισμός του τύπου, του περιεχόμενου των στοιχείων, του χρόνου και του τρόπου ενημέρωσης της βάσης δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων», των αριθμοδεικτών αξιολόγησης, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας».

29/12/2010 Απόφαση 74712 ΥΠΕΣΑΗΔ
Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου των στοιχείων, του χρόνου και του τρόπου ενημέρωσης της βάσης δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων», των αριθμοδεικτών αξιολόγησης καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας

29/11/2010 Εγκύκλιος 2/81793/0094 Υπ. Οικονομικών
Αποστολή μηνιαίων στοιχείων του Ν. 3845/2010 στο Γ.Λ.Κ.

17/09/2010 Εγκύκλιος 2 / 61968 / 0094 Υπ. Οικονομικών
Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ .

15/07/2010 Εγκύκλιος 2/46835/0094 Υπ.Οικονομικών
Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ν. 3845/2010
. 

08/07/2010 Εγκύκλιος 2/46315 Υπ.Οικονομικών
Παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων από τα Υπουργεία και τις Περιφέρειες στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ .
 

02/07/2010 Εγκύκλιος2/45851 Υπ.Οικονομικών
Δημιουργία μηχανισμού για τη διασφάλιση έγκαιρης παροχής αξιόπιστων μηνιαίων οικονομικών στοιχείων Υπουργείων, Περιφερειών και φορέων Γενικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Στήριξης της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ .
 


Σχετικές αποφάσεις που αφορύν τον προϋπολογισμό


ΚΥΑ οικ.47490/18-12-2012 Υπ. Εσωτερικών και Οικονομικών

Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2013 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων».
Συνημμένος Πίνακας

ΚΥΑ οικ.50698/02-12-2011 Υπ. Εσωτερικών Υπ. Οικονομικών
Οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2012 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων

ΚΥΑ 22292 ΥΠΕΣΑΗΔ και Υπ. Οικονομικών (ΦΕΚ 1256/Β/2011)
Καθορισμός διαδικασίας για την εξασφάλιση της ισοσκέλισης του προϋπολογισμού των ΟΤΑ

ΚΥΑ 3966 /09/02/2011 (ΦΕΚ 141) ΥΠΕΣΑΗΔ και Υπ. Οικονομικών
Οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού των Δήμων, οικονομικού έτους 2011

ΚΥΑ 70560/09 Υπ. Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών
Κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτή­των, οικονομικού έτους 2010 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β) απόφασης «Καθο­ρισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων

ΚΥΑ 67146/08(ΦΕΚ 2246/Β/31-10-2008)Εσωτερικών και Οικονομίας κ Οικονομικών
Κατάρτιση προϋπολογισμού των Δήμων και Κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2009

ΚΥΑ 64871/07 Εσωτερικών και Οικονομίας κ΄Οικονομικών :
Κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2008 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων»
.

ΚΥΑ 7028/04 (ΦΕΚ 253 Β’/9-2-04)
Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων
. 

 
Σχετικές εγκύκλιοι που αφορύν τον προϋπολογισμό
 

Εγκύκλιος 8/2013 Υπ. Εσωτερικών
Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος 8 από το Υπ. Εσωτερικών με θέμα: "Απεικόνιση των κωδικών αριθμών εσόδων & εξόδων του προϋπολογισμού των ΟΤΑ α΄ βαθμού, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί μετά τις τροποποιήσεις που έχουν επέλθει στην υπ’αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄ 9-2-2004) Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α)."

Εγκύκλιος 2/92286/ΔΠΓΚ/2012 Υπ. Οικονομικών
Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος 2/92286/ΔΠΓΚ από το Υπ. Οικονομικών με θέμα: "Εκτέλεση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013". Οι βασικές κατευθύνσεις ενώ αφορούν και τους ΟΤΑ, ειδικά για αυτούς έχει εκδοθεί η ΚΥΑ οικ.47490 των Υπ. Εσωτερικών και Οικονομικών.

Εγκύκλιος 43 Υπ. Εσωτερικών
Ισοσκέλιση του προϋπολογισμού των δήμων και των περιφερειών

Εγκύκλιος 2/2012 Υπ. Εσωτερικών
Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων και περιφερειών, οικονομικού έτους 2012 – εφαρμογή ρυθμίσεων επί οικονομικών θεμάτων ΟΤΑ

Εγκύκλιος 2/98007/0020/2012 Υπ. Οικονομικών
Εκτέλεση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012

Εγκύκλιος οικ. 2/62906/0020/2011 Υπ. Οικονομικών
Κατάρτιση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012

Έγγραφο 16392/11 ΥΠΕΣΑΗΔ
Καθορισμός διαδικασίας για την εξασφάλιση της ισοσκέλισης του προϋπολογισμού

Εγκύκλιος 485/2011 ΥΠΕΣΑΗΔ
Εκτέλεση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011

Εγκύκλιος 35751/ΕΓΚ.12/21-6-2010 Υπ. Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακυβέρνησης
Απόδοση από τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα των παρακρατηθέντων φόρων και εισφορών

Εγκύκλιος 9/31-1-07 Υπ. Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακυβέρνησης
Ψήφιση και διάρκεια της ισχύος του προϋπολογισμού των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. Σύμφωνα με το τέταρτο εδάφιο της πρώτης παραγράφου

Εγκύκλιος 59239/ΕΓΚ.46/06 :
Κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2007

Εγκύκλιος 55459/ΕΓΚ.32/1-11-05 Υπ. Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
Κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2006
.

Εγκύκλιος 56455/ΕΓΚ.47/27.10.2004 Υπ. Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
Κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2005.

 

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ

ΠΡΑΞΗ

 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

 ΧΡΟΝΟΣ

3

Απόφαση ΥΠΕΣΑΗΔ μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων

 Καθορισμός ποσοστών κατανομής των πόρων που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές ενότητες 31/12/2010
ΕΚΔΟΘΗΚΕ
(Υπ.Απ. 74452)

8

Απόφαση ΥΠΕΣΑΗΔ μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων

 Καθορισμός δαπανών που καλύπτονται από την πάγια προκαταβολή που παρέχεται σε τοπικές και δημοτικές κοινότητες καθώς και το ύψος αυτής, 31/12/2010
ΕΚΔΟΘΗΚΕ
(Υπ.Απ. 74449)