ΚΑΡΑΓΙΛΑΝΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Α.Ε.

Ετήσιος προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού δημόσιας διοίκησης έτους 2025

12-07-2024

Δημοσιεύθηκε η υπ’αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/91/οικ.12793/10.7.2024 εγκύκλιος του Υπ. Εσωτερικών με θέμα «Ετήσιος προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού δημόσιας διοίκησης έτους 2025» με την οποία παρέχονται οδηγίες προς τους φορείς για τον τρόπο διεξαγωγής του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων και την υποβολή των σχετικών αιτημάτων. Συγκεκριμένα:

Δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν.4622/2019, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 20 του ν. 5027/2023, στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων υπάγεται πλέον το πάσης φύσεως τακτικό προσωπικό (μόνιμο, ΙΔΑΧ, έμμισθη εντολή) του δημοσίου τομέα και των Ν.Π.Ι.Δ του δημόσιου τομέα που δεν περιλαμβάνονται στη Γενική Κυβέρνηση και όχι μόνο των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης αλλά και το προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, συμπεριλαμβανομένου και του εποχικού προσωπικού, ή σύμβασης μίσθωσης έργου ή προσωπικού ωριαίας αποζημίωσης των φορέων της Γενικής Κυβέρνησηςπροσωπικό επί θητεία (π.χ. Διευθυντές, Καλλιτεχνικοί Διευθυντές, Ιατροί Εργασίας κ.α.) η διαδικασία υποβολής του θα διεκπεραιωθεί σε δύο κύκλους:

Α. Κύκλος Προγραμματισμού Τακτικού Προσωπικού 2025

Β. Κύκλος Προγραμματισμού Ορισμένου Χρόνου Προσωπικού 2025

Υποβολή Αιτημάτων Τακτικού Προσωπικού

Ξεκινώντας αρχικά από τον Κύκλο Προγραμματισμού Τακτικού Προσωπικού 2025 οι Δήμοι καλούνται να καταχωρήσουν και να υποβάλουν στην ειδική εφαρμογή, η οποία έχει ενταχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (https://hr.apografi.gov.gr) τα αιτήματα τους για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού προς το Υπουργείο Εσωτερικών, τόσο για τον ίδιο το φορέα τους, όσο και για τα νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αρμοδιότητάς τους σύμφωνα με τις οδηγίες της παρούσας εγκυκλίου.

Απαιτούμενες Προϋποθέσεις Υποβολής Αιτήματος Τακτικού Προσωπικού

Σύμφωνα με την εγκύκλιο για την πρωτογενή υποβολή αιτημάτων τακτικού προσωπικού, θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) να έχει εκδοθεί και δημοσιευτεί σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που διέπουν την εσωτερική λειτουργία των οργανισμών η σχετική πράξη αντιστοίχισης των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων με τους νέους κλάδους και ειδικότητες του Π.Δ. 85/2022 (Α΄ 232),

β) να έχουν αναπροσαρμοστεί τα ψηφιακά οργανογράμματα βάσει της πράξης της περ. α

γ) να έχουν επανεξεταστεί- διορθωθεί και συμπληρωθεί τα αντίστοιχα ειδικά περιγράμματα θέσεων βάσει των διατάξεων του Π.Δ. 85/2022 (Α΄ 232) και των οικείων οργανικών διατάξεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις σχετικές οδηγίες που δόθηκαν για την ορθή κατάρτιση των ειδικών περιγραμμάτων θέσεων σύμφωνα με τις σχετικές εγκυκλίους.

δ) οι αιτούμενες θέσεις να είναι χαρακτηρισμένες στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα ως Κενές.

Περιπτώσεις που περιλαμβάνονται στην Ετήσιο Προγραμματισμό

Στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων συμπεριλαμβάνονται οι κάτωθι περιπτώσεις:

α) οι θέσεις που έχουν συσταθεί για την παροχή υπηρεσιών του «βοήθεια στο σπίτι» σε δήμους που δεν υλοποιούν το πρόγραμμα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Α.Π. 22899/10.4.2020 (ΑΔΑ: 64ΝΛ46ΜΤΛΕ-Κ7Π) εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών,

β) οι θέσεις τακτικού προσωπικού σε ανταποδοτικές υπηρεσίες των ΟΤΑ α΄ βαθμού και των Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, ανεξαρτήτως αν είχαν ή όχι υποβληθεί σχετικά αιτήματα παλαιότερα από τους φορείς.

γ) οι θέσεις δικηγόρων και νομικών συμβούλων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, οι οποίοι συνδέονται με τους φορείς με σχέση έμμισθης εντολής. Ειδικά για την κάλυψη θέσης προϊσταμένου νομικής υπηρεσίας (εφόσον υφίσταται στον οικείο ΟΕΥ), θα πρέπει να υποβληθεί διακριτό αίτημα.

Εξαιρέσεις από τον Ετήσιο Προγραμματισμό

Από τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 51 του ν.4622/2019, όπως ισχύει, περί ετήσιου προγραμματισμού ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα, εξαιρούνται οι περιπτώσεις που ρητά περιλαμβάνονται στην υπ΄ αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΠ.1/934/6966/21-4-2023 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών (σχετική εγκύκλιος ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΠ.1/937 /οικ.10223/15-6- 2023 (6ΖΑΤ46ΜΤΛ6-12Β).

Ομοίως εξαιρούνται και οι περιπτώσεις που εμπίπτουν στο άρθρο 36 του ν. 5046/2023.

Ειδικές Οδηγίες για τους φορείς Τ.Α.

Οι ως άνω αποφάσεις θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν το σύνολο των στοιχείων που θα υποβληθούν μέσω της προαναφερθείσας εφαρμογής («Βασικά στοιχεία» και «αναλυτικά αιτήματα προσλήψεων», χωρίς ωστόσο να απαιτείται η αποστολή των αποφάσεων στο Υπουργείο Εσωτερικών, στην παρούσα φάση.

Υποβολή Αιτημάτων Προσωπικού Ορισμένου Χρόνου

Σύμφωνα με την εγκύκλιο επιλέγοντας τον «ΚΥΚΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 2025», ο χρήστης καλείται μέσω της ειδικής εφαρμογής, η οποία έχει ενταχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (https://hr.apografi.gov.gr να υποβάλει τα αιτήματα του φορέα για τις κάτωθι κατηγορίες προσωπικού:

➢ εποχικό προσωπικό. Ως εποχικό προσωπικό δεν νοείται το έκτακτο προσωπικό εν γένει αλλά το προσωπικό το οποίο προσλαμβάνεται για την κάλυψη εποχικών και επαναλαμβανόμενων αναγκών, κατά την ίδια περιορισμένη χρονική περίοδο μέσα στο έτος (π.χ. πυροσβέστες για κάλυψη αναγκών κατά τη θερινή περίοδο, προσωπικό χιονοδρομικών κέντρων κατά τους χειμερινούς μήνες κ.ο.κ).

➢ προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (νέα πρόσληψη και παράταση ή ανανέωση των συμβάσεων ΙΔΟΧ όπου προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις π.χ. επικουρικό προσωπικό κ.α.)

➢ προσωπικό με σύμβαση μίσθωσης έργου

➢ προσωπικό ωριαίας αποζημίωσης

➢ προσωπικό επί θητεία (π.χ. Διευθυντές, Καλλιτεχνικοί Διευθυντές, Ελεγκτές Ιατροί κ.α.)

Σύμφωνα με την εγκύκλιο στα ανωτέρω αιτήματα περιλαμβάνονται και οι εξής κατηγορίες:

- Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που προσλαμβάνεται για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του άρ.57 του ν. 4821/2021 για το διδακτικό έτος 2025-2026

- Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και συμβάσεων μίσθωσης έργου άλλων κλάδων από ΚΑΠ των ΟΤΑ ή από ιδίους πόρους για τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ, συμπεριλαμβανομένων και των Διευθυντικών στελεχών επί θητεία.

Συμβάσεις μίσθωσης έργου

Τα αιτήματα των φορέων για σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου για τα οποία απαιτείται βεβαίωση ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 2527/1997, ως ισχύει, θα πρέπει να αποσταλούν, με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, απευθείας από τους φορείς και στο ΑΣΕΠ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση symvaseis-ergou@asep.gr, προκειμένου να χορηγηθεί η σχετική βεβαίωση. Οι εν λόγω βεβαιώσεις όταν εκδοθούν θα πρέπει να κοινοποιηθούν στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου.

Υποβολή Αιτημάτων Εποχικού Προσωπικού

Για την πρόσληψη του εποχικού τους προσωπικού οι φορείς Τ.Α δεν απαιτείται να υποβάλουν αιτήματα, μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, για την πρόσληψη του εποχικού τους προσωπικού, καθότι με ειδικές διατάξεις το συγκεκριμένο προσωπικό έχει εξαιρεθεί και είτε η πρόσληψή του δεν εγκρίνεται από κανένα όργανο (π.χ. ναυαγοσώστες, προσωπικό πυροπροστασίας, προσωπικό για τη στελέχωση των δημοτικών κατασκηνώσεων αρθ. 36 ν. 5046/2023), είτε εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (π.χ. προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα, προσωπικό που αμείβεται με αντίτιμο ή λοιπές αντικαταβολές κλπ)

Η προθεσμία υποβολής των αιτημάτων τόσο για το τακτικό προσωπικό όσο και για το έκτακτο ορίζεται κατά το χρονικό διάστημα από 10-7-2024 έως 24-7-2024.