Αρχική ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ Πίνακας Πράξεων Ελεγκτικού Συνεδρίου 2012

Πίνακας Πράξεων Ελεγκτικού Συνεδρίου 2012

ΠΡΑΞΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ ΕΙΔΟΣ - ΑΙΤΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ ΛΟΓΟΙ ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΡΙΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
1/2012 ΜΙΣΘΩΣΗ "μίσθωση τριάντα επιβατικών αυτοκινήτων, διάρκειας οκτώ μηνών, " Α. κατά παράβαση των 5100/1600/10.4.1984 και 3715/19788/99 αποφάσεων του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης δεν προηγήθηκε της συνάψεως των συμβάσεων η έγκριση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, Β. δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 199 παρ. 2 και 3 του Δ.Κ.Κ. και δεν έχει προσκομιστεί βεβαίωση του Δημάρχου για την καλή εκτέλεση της σύμβασης. , "Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 199 παρ. 2 και 3 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν. 3463/2006), της 5100/1600/10.4.1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης «Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ.2396/1953» (ΦΕΚ Β΄, 387), του άρθρου 1 παρ. 1 περ. 10 και 14 του Ν. 2647/1998 «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 237) καθώς και των άρθρων 3 παρ. 3 και 5 παρ. 4 του Π.Δ. 270/1981 «Όργανα, διαδικασίες, όροι δημοπρασίας εκποίησης – εκμίσθωσης Ο.Τ.Α.» περισσότερα...

"Α. αβάσιμος κρίνεται ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, δεδομένου ότι η έγκριση της μίσθωσης αυτοκινήτων από το Γ.Γ. Περιφέρειας σε περιπτώσεις μίσθωσης Δ.Χ. και όχι Ι.Χ., ως εν προκειμένω, αυτοκινήτων, περισσότερα...

ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΑΛΝΗ
2/2012 ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΟΥ καταβολή της αμοιβής της για την εκτέλεση του έργου «5ο Δημοτικό Σχολείο – 1ο Γυμνάσιο ……. (αντικατάσταση αμιάντου)». "Α. οι συμπληρωματικές εργασίες που εκτελέστηκαν, προέκυψαν μετά τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας περάτωσης του αρχικού έργου και της νομίμως χορηγηθείσας παράτασης αυτής και Β. από την αιτιολογική έκθεση, που συνόδευε τον συναφώς συνταχθέντα 1ο Α.Π.Ε., δεν προκύπτει η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, εξαιτίας των οποίων κατέστη αναγκαία η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της ανάθεσης συμπληρωματικών εργασιών στον ανάδοχο του αρχικού έργου" , Από τον συνδυασμό των άρθρων 28, 46, 48, 57 του Ν. 3669/2008 (ΦΕΚ Α΄ 116) διατάξεων συνάγεται ότι συμπληρωματικές εργασίες δημόσιου έργου νομίμως εκτελούνται μετά την έγκριση και υπογραφή σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης, μόνο εφόσον δεν έχει ακόμη εξαντληθεί η συμβατική προθεσμία περάτωσης του έργου ή η νόμιμη παράταση αυτής. Παράταση της προθεσμίας χορηγηθείσα μετά τη λήξη της αρχικής ή της νόμιμα παραταθείσας προθεσμίας δεν είναι νόμιμη περισσότερα...

"Α. μη νόμιμα ο Δήμος προέβη στη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης του έργου, καθόσον οι συμπληρωματικές εργασίες που εκτελέστηκαν δυνάμει της συμπληρωματικής σύμβασης προέκυψαν μετά τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας περισσότερα...

ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
3/2012 ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛΩΝ πληρωμή ταχυδρομικών τελών των λογαριασμών ύδρευσης των τοπικών διαμερισμάτων…. "Α. η απόφαση δημάρχου, με την οποία εγκρίθηκε η καταβολή ταχυδρομικών τελών, εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο από την έκδοση της απόδειξης είσπραξης καθώς και του δελτίου ομαδικής κατάθεσης αντικειμένων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, κατά παράβαση του άρθρου 2 του Π.Δ. 113/2010 και Β. η απαίτηση των ΕΛ.ΤΑ έχει ήδη ικανοποιηθεί, πριν από την άσκηση προληπτικού ελέγχου από την υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και συνεπώς παρέλκει η εκ των υστέρων θεώρηση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος" , "Από το συνδυασμό των διατάξεων: 1. του άρθρου 21 του Ν. 3871/2010 (ΦΕΚ Α΄ 141) 2. του άρθρου 23, με το οποίο προστέθηκε άρθρο 22Α μετά το άρθρο 22 του Ν. 2362/1995 και 3. των άρθρων 1, 2, 4, 9 του Π.Δ. 113/2010 (ΦΕΚ Α΄ 209/10.12.2010) συνάγεται ότι για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) απαιτείται προηγουμένως η έγκριση πραγματοποίησης αυτής. Η έγκριση αυτή, που είναι η γενεσιουργός αιτία της δαπάνης που εντέλλεται, συμπίπτει με την ανάληψη της υποχρέωσης (διοικητική ανάληψη), που είναι η διοικητική εκείνη πράξη με την οποία γεννάται ή βεβαιώνεται η υποχρέωση του δημόσιου νομικού προσώπου έναντι τρίτων και περισσότερα...

.

"Α. τόσο η απόφαση Δημάρχου ..., με την οποία εγκρίθηκε η εν λόγω δαπάνη, όσο και η απόφαση του Αντιδημάρχου, με την οποία δεσμεύθηκε πίστωση εκδόθηκαν σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της δαπάνης, χωρίς να αποδεικνύεται ότι είχε προηγηθεί της εκτέλεσης της δαπάνης, απόφαση ανάληψης υποχρέωσης για ολόκληρο το ποσό της εγγεγραμμένης πίστωσης. περισσότερα...

ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
4/2012 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ δαπάνη διαφημιστικής καταχώρησης προβολής έκθεσης στην εφημερίδα …. Α. δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία ανάθεσης, όπως αυτή καθορίζεται από τις διατάξεις των παρ. 1 έως και 5 του άρθρου 4 του Π.Δ. 261/1997 Σύμφωνα τις διατάξεις των άρθρων: 1. της παρ. 3 του άρθρου 158 του Ν. 3463/06 (ΦΕΚ Α΄ 114), 2. του άρθρου 9 του Ν. 2328 (ΦΕΚ Α΄ 159) και 3. του άρθρου 4 παρ.1 έως 5 του Π.Δ. 261/1997 (ΦΕΚ Α΄ 186), συνάγεται ότι οι Δήμοι μπορούν να αποφασίζουν με πράξεις του δημοτικού τους συμβουλίου για δαπάνες που αφορούν στην τουριστική προβολή και διαφήμιση της εδαφικής τους περιφέρειας. Οι δαπάνες αυτές πρέπει να καλύπτονται από σχετικές πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στους οικείους κωδικούς αριθμούς του δημοτικού προϋπολογισμού κάθε έτους. περισσότερα...

.

Α. δεν προηγήθηκε η διαδικασία έγκρισης του ετήσιου προγράμματος διαφημιστικής προβολής του Δήμου από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων. Εντούτοις, σύντρέχει συγγνωστή πλάνη του οργάνου, ως προς τη σωστή ερμηνεία και εφαρμογή των κατά τα διατάξεων. ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΑΛΝΗ
5/2012 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗ δαπάνη για την εγκατάσταση και συντήρηση αυτόματης άρδευσης και προμήθεια υδραυλικών εγκαταστάσεων "Α. Μη νομίμως δεν προσδιορίστηκαν στη διακήρυξη οι ποσότητες των εργασιών (εγκατάστασης και συντήρησης), ειδικά όσον αφορά στις εργασίες εγκατάστασης συστημάτων άρδευσης, δεν προκύπτει ότι συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 του Π.Δ. 28/1980. Β. Η διακήρυξη, η τεχνική έκθεση, η ειδική συγγραφή υποχρεώσεων και ο προϋπολογισμός της μελέτης πάσχουν αοριστίας, καθόσον , περισσότερα...

"Από το συνδυασμό των διατάξεων: 1. του άρθρου 1 του Ν. 2286/1995 (ΦΕΚ Α΄ 19), 2. του άρθρου 209 παρ. 1 του Ν. 3463/2006 (ΦΕΚ Α΄ 114), (βλ. ήδη Π.Δ. Φ.60/2007, ΦΕΚ 64 Α΄ και Π.Δ.59/2007, ΦΕΚ 63 Α΄) και 3. του άρθρο 1 παρ. 1, 3, 16 παρ. 1 , 20 παρ. 1, 48 της 11389/8.3.1993 (ΦΕΚ Β΄ 185), συνάγονται τα ακόλουθα: Α. Ως προμήθεια, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 2 του N. 2286/1995, νοείται, περισσότερα...

"Α.ούτε στην οικεία διακήρυξη ούτε σε κάποιο άλλο από τα συμβατικά τεύχη προσδιορίζονται οι ποσότητες των εργασιών ούτε, άλλωστε και αυτές των ζητούμενων υλικών κατά παράβαση των διατάξεων Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. Β.η αξία, όμως, των προς προμήθεια ειδών υπερβαίνει την αντίστοιχη των εργασιών και συνεπώς, περισσότερα...

ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
6/2012 ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΗΣ έξοδα για τη διεξαγωγή δίκης Α. το ύψος της δαπάνης έχει καθοριστεί αυθαίρετα, αφού δεν προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 25 τουΒ.Δ. της 17 Μαΐου/15 Ιουνίου 1959 Κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 21, 25 του Β.Δ. της 17.5/15.6.1959 (ΦΕΚ Α΄, 114, 145 και 197), τα έξοδα των Ο.Τ.Α. αναγνωρίζονται και εκκαθαρίζονται από τα αρμόδια όργανα βάσει των προβλεπόμενων από τις κείμενες διατάξεις για κάθε είδος δαπάνης δικαιολογητικών, που αποδεικνύουν την περισσότερα...

Α. Μέρος της δαπάνης δεν υποστηρίζεται από νόμιμα δικαιολογητικά και ως εκ τούτου δεν αποδεικνύεται η απαίτηση του πιστωτή του Δήμου κατ’ είδος ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
7/2012 ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ αμοιβής για τη δημοσίευση του απολογισμού του Δήμου για το πρώτο εξάμηνο έτους 2011 στην εφημερίδα «….» "Α. δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, Β. δεν εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, Γ. ούτε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών, καθώς αφορά στην προσωπική προβολή του Δημάρχου για το έργο που έχει επιτελέσει έξι μήνες μετά την εκλογή του" Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Ν.3801/2009 (ΦΕΚ Α΄ 163) που αποτυπώνει προϊσχύουσα γενική αρχή του δημοσιονομικού δικαίου, η οποία απορρέει από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της νομιμότητας που διέπει τη δράση των διοικητικών οργάνων και συνάγεται από βασικές διατάξεις αυτού (άρθρα 3, 13 και 40 του Ν.ΔΝ 496/1974, 1 παρ. 2α΄ του Π.Δ. 465/1975, 1 παρ.1 του Ν.Δ. 1265/1972, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 παρ. 1 του Ν. 968/1979, και 22, 26, 28 και 79 του Ν. 2362/1995), οι Ο.Τ.Α., στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους, όπως αυτές ενδεικτικώς περιγράφονται στο άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και οριοθετούνται με το άρθρο 102 του Συντάγματος, δύνανται περισσότερα...

.

"Α.δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, Β. ούτε δύναται να χαρακτηριστεί ως λειτουργική. Γ. Ως προς την προβολή του έργου της δημοτικής αρχής, από τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006, ΦΕΚ" ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
8/2012 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ - ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ αμοιβή της για την παροχή της υπηρεσίας «Τεχνική Υποστήριξη του Δήμου ....., για την ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος διαχειριστικής επάρκειας, για την υλοποίηση των έργων κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ» Α. η ανατεθείσα εργασία εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων υπαλλήλων του Δήμου Κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 37 του Ν. 3801/2009 (Α΄ 163), που αποτυπώνουν προϊσχύσασα γενική αρχή του δημοσιονομικού δικαίου, οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, όπως αυτές ενδεικτικώς περιγράφονται στο άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και οριοθετούνται , περισσότερα...

.

Α. νομίμως ανατέθηκαν οι εργασίες, καθόσον αυτές αφορούν σε αντικείμενο που δεν εμπίπτει στο πλαίσιο των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων του προσωπικού του Δήμου… ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
9/2012 ΟΡΟΙ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ υπέρ του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «Ίδρυμα ……» για τη διαμόρφωση πολιτιστικού πάρκου επί της πλατείας…. "Α. δεν προκύπτει η παραχώρηση πνευματικών δικαιωμάτων στο Δήμο ούτε ότι ο Δήμος προμηθεύεται τα έργα, αλλά ότι καταβάλλει τη δαπάνη για την κατασκευή των έργων αυτών, τα οποία (έργα) διαθέτει-χρησιδανείζει στο Δήμο, για αόριστο χρονικό διάστημα και ο δε Δήμος δεν αποκτά δικαίωμα ιδιοκτησίας επ’ αυτών, Β. καταστρατηγείται η αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων" "Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1, 2, 3 ,12, 13 συνάγεται ότι το δικαίωμα στην πνευματική δημιουργία, κατά το περιουσιακό του περιεχόμενο, μπορεί να αποτελεί αντικείμενο οικονομικής αξιοποίησης, δηλαδή αφενός μεταβίβασης (με πράξη εν ζωή ή αιτία θανάτου) και αφετέρου εκμετάλλευσής του με τη μορφή της άδειας ή της σύμβασης εκμετάλλευσης. Περαιτέρω, το περιουσιακό δικαίωμα δίνει στο δημιουργό, αλλά , περισσότερα...

.

"Α. προκύπτει σαφώς η βούληση των μερών αφενός για την κατασκευή των έργων με δαπάνη του Δήμου και αφετέρου για την παραχώρηση -με τη μορφή χρησιδανείου- αυτών στο Δήμο, Β. υφίσταται εννοιολογική αντιστοιχία μεταξύ του σκοπού της πίστωσης και του περιεχομένου της δαπάνης αυτής." ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ
10/2012 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και προβολής στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και συγκεκριμένα στο ραδιόφωνο, πολιτιστικών εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου…. Α. η δαπάνη δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν είναι λειτουργική και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου…. Σύμφωνα με τη γενική αρχή της νομιμότητας των δημοσίων δαπανών, η οποία αποτελεί ειδικότερη εφαρμογή της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και αποτυπώνεται σε πολλές διατάξεις της δημοσιολογιστικής νομοθεσίας (βλ. μεταξύ άλλων, τις διατάξεις των άρθρων 3, 13, 40 του Ν.Δ. 496/1974, 1 παρ. 2α΄ του Ν.Δ. 465/1975 και 1 παρ.1 του Ν.Δ. 1265/1972, όπως αντικαταστάθηκε , περισσότερα...

.

Α. η δαπάνη είναι λειτουργική, και συναφείς με τους σκοπούς που επιδιώκει, ΝΟΜΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ

Please rate this

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Total
0
Share