Απάντηση από το Υπ.Εσωτερικών :
Με την παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 προβλέπεται η δυνατότητα σύναψης νέων συμβάσεων, εφόσον διαπιστωθεί η συνδρομή των εξαιρετικών προϋποθέσεων που αναφέρονται στις περιπτώσεις α και β' της παραγράφου αυτής. Η αναδρομικότητα των συμβάσεων αυτών ούτε προβλέπεται στην εν λόγω διάταξη ούτε θα ήταν συμβατή με το σκοπό της σχετικής ρύθμισης, που είναι η αντιμετώπιση έκτακτων και εξαιρετικών αναγκών, σχετιζόμενων με λόγους δημόσιας υγείας, οι οποίοι εκτιμώνται από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο. Πριν, επομένως, από τη διαπίστωση των λόγων αυτών δε νοείται η σύναψη και η ισχύς των σχετικών συμβάσεων. Εφόσον πληρούνται, πάντως, οι προϋποθέσεις της παρ. 2, οι νέες συμβάσεις μπορούν να συναφθούν άμεσα, προκειμένου αφενός να θεραπευθεί ταχύτατα ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος, εφόσον συντρέχει και αφετέρου να μην υπάρξει κενό ή αμφισβήτηση, ως προς το καθεστώς απασχόλησης και τη δυνατότητα των εργαζόμενων να αμειφθούν για τις υπηρεσίες που παρέχουν. Σε κάθε περίπτωση, οι αποδοχές των εργαζομένων για υπηρεσίες που έχουν ήδη παρασχεθεί θα πρέπει να καταβληθούν, όχι δυνάμει των νέων συμβάσεων, που, όπως προεκτέθηκε δεν δύνανται να ανατρέξουν σε χρόνο προ της σύναψής τους, αλλά σύμφωνα με το προϊσχύον καθεστώς. Ειδικότερα: Σύμφωνα με τα άρθρα 31 - 32 του ν. 4029/2013 («Κύρωση του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο»), αρμόδια όργανα για την άσκηση του προληπτικού ελέγχου είναι οι Επίτροποι και τα Κλιμάκια (εφόσον υποβληθούν σε αυτά τα σχετικά εντάλματα, από τους Επιτρόπους) του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η γνώμη που διατυπώθηκε με τα υπ' αριθ. 14/30.6.2016 και 9/10.5.2017 Πρακτικά των Γενικών Συνεδριάσεων της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, περί ακυρότητας των συμβάσεων που παρατάθηκαν με τις διαδοχικές τροποποιήσεις του άρθρου 167 του ν. 4099/2012, είναι υποχρεωτική για τα Κλιμάκια, πλην όμως η Ολομέλεια δεν κρίνει ευθέως τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν σε αυτήν, αλλά αναπέμπει αυτές στα Κλιμάκια για περαιτέρω εξέταση. Εάν, συνεπώς οι αρμόδιοι κατά τόπους Επίτροποι έχουν ήδη εγκρίνει τα σχετικά εντάλμαια πληρωμής, η καταβολή των αποδοχών των εργαζόμενων για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί, έστω και μετά την 7.6.2017, μπορεί να γίνει κανονικά. Ως προς τις περιπτώσεις όπου τα εντάλματα πληρωμής δεν έχουν θεωρηθεί, οι διατάκτες θα πρέπει να αναμείνουν τις αποφάσεις των αρμόδιων Κλιμακίων. Και, ναι μεν τα Κλιμάκια δεσμεύονται, όπως προεκτέθηκε από τη Γνώμη της Ολομέλειας του Ε.Σ. ως προς την ακυρότητα των παραταθεισών συμβάσεων, πλην όμως αυτά δύνανται να κρίνουν εάν είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το γεγονός ότι οι διατάκτες (και πολύ περισσότερο οι εργαζόμενοι) δεν είχαν αντικειμενικά τη δυνατότητα να γνωρίζουν την ακυρότητα των συμβάσεων, εκτέλεσαν δε καλόπιστα τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις που απέρρεαν από διατάξεις νόμων (και συνεπώς συντρέχει συγνωοτή πλάνη), όσο και το γεγονός ότι οι δεδουλευμένες αποδοχές, ακόμα και σε περίπτωση ακυρότητας των συμβάσεων, θα πρέπει να καταβάλλονται είτε ως τέτοιες (άρθρο 7 παρ. 2 του π.δ. 164/2004) είτε με βάση τις γενικές διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού (ΑΚ 904 επ.). Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Εσωτερικών προτίθεται -εφόσον χρειαστεί- να αναλάβει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλες οι παρασχεθείσες υπηρεσίες θα πληρωθούν.