Απάντηση από το Υπ.Εσωτερικών :
Με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δόθηκε η δυνατότητα στους ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα αυτών, να επανεκτιμήσουν τις οργανικές τους ανάγκες στις κάθε είδους ανταποδοτικές υπηρεσίες που σχετίζονται με την καθαριότητα, να επαναπροσδιορίσουν (με τροποποιήσεις των ΟΕΥ τους, όπου κρίνεται απαραίτητο) τον αναγκαίο αριθμό μόνιμου προσωπικού, που, κατά τη δική τους αυτοτελή κρίση, είναι αναγκαίος για τη διαρκή και λυσιτελή κάλυψη των σχετικών υπηρεσιακών αναγκών και να δρομολογήσουν την πλήρωση των μόνιμων αυτών θέσεων, με διαδικασίες βραχύτερες από τις προβλεπόμενες σύμφωνα με τις πάγιες σχετικές διατάξεις, ακριβώς λόγω της σημασίας που έχει η ταχεία κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών, για το κοινωνικό σύνολο και τη δημόσια υγεία. Είναι γνωστό, ότι, δυνάμει των διατάξεων περί αυτοδίκαιης παράτασης των συμβάσεων σε ανταποδοτικές υπηρεσίες σχετικές με την καθαριότητα (ά. 167 ν. 4099/2012 και οι διαδοχικές τροποποιήσεις αυτού), οι ΟΤΑ και τα νομικά πρόσωπα αυτών παρέτειναν τις συμβάσεις εργαζομένων πολλαπλών ειδικοτήτων, που πάντως σχετίζονταν με την αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας. Λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος αυτού και ενόψει της δρομολογούμενης, κατά τα ανωτέρω, βάσει της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, αναδιάταξης, επαναπροσδιορισμού και κάλυψης των οργανικών θέσεων στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου, δίδεται η δυνατότητα (εφόσον συντρέχει εξαιρετικός λόγος δημόσιας υγείας και οι λοιπές, εκεί προβλεπόμενες προϋποθέσεις), να συναφθούν νέες συμβάσεις (μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων διοριστέων και όχι πέραν της 31.3.2018), με το σύνολο του προσωπικού που παρείχε τις υπηρεσίες του σε θέσεις αντίστοιχων καθηκόντων, ανταποδοτικού χαρακτήρα, ανεξαρτήτως ειδικότητας, αλλά πάντως σε θέσεις που σχετίζονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με την καθαριότητα, την 7.6.2017.