Αρχική ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΣ 2307/1995 Άρθρο 7 Ν.2307/1995: Εσοδα – Φορολογία Ο.Τ.Α. Πρώτου Βαθμού

Άρθρο 7 Ν.2307/1995: Εσοδα – Φορολογία Ο.Τ.Α. Πρώτου Βαθμού

1. Το άρθρο 8 του β.δ/τος της 24.9/20.10.1958 αντικαθίσταται ως εξής:

"Αν το συμβούλιο δεν εκδώσει για κάθε έτος απόφαση διάθεσης των βοσκήσιμων τόπων ισχύει η προηγούμενη απόφαση".

2. Η παρ. 1 του άρθρου 9 του β.δ/τος της 24.9/20.10.1958 όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: "1. Ποσοστό από τις ετήσιες εισπράξεις του δικαιώματος βοσκής, που καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, διατίθεται υποχρεωτικά για τη βελτίωση των βοσκοτόπων. Οι εργασίες βελτίωσης των βοσκοτόπων γίνονται με βάση μελέτη γεωπόνου, η οποία εγκρίνεται από την υπηρεσία Γεωργίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ύστερα από αίτηση του δήμου ή της κοινότητας".

3. 'Οπου στην παρ. 6 του άρθρου 21 του β.δ./τος της 24.9/20.10.58 αναγράφεται η λέξη "Νομάρχης" εφεξής νοείται "Ο Περιφερειακός Διευθυντής".

4. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 1 του 29/1976 (ΦΕΚ 235 Α') αντικαθίσταται ως εξής: διαφορά του συντελεστή μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας κατηγορίας ανεξαρτήτως αριθμού. κατηγοριών κατά τα ανωτέρω δεν μπορεί να ορισθεί πέραν πενταπλασίου".

5. (Καταργούνται οι παρ. 4 και 6 του άρθρου 37 και η παρ. 3 του άρθρου 68 του β.δ./τος της 24.9/20.10.58).

6. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 97 του β.δ/τος της 24.9/20.10.1958 αντικαθίσταται ως εξής:

"Με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου μπορεί για εξαιρετικούς λόγους να ορίζεται η εξόφληση των χρεών σε δήμους και κοινότητες σε δόσεις".

7. Η παρ. 1 του άρθρου 30 του ν.1080/1980 (ΦΕΚ 246 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

"1. Η άδεια, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 47 του ν. 2094/1992 `Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας", για να γίνει τομή ή εκσκαφή οδοστρώματος, ερείσματος πεζόδρομου ή πεζοδρομίου δημοτικού ή κοινοτικού δρόμου για την κατασκευή έργου από επιχείρηση κοινής ωφέλειας, οργανισμό, νομικό ή φυσικό πρόσωπο, δίδεται από το δήμαρχο ή τον πρόεδρο της κοινότητας μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την υποβολή της αίτησης μαζί με εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένής τράπεζας που έχει εκδοθεί στο όνομα του ενδιαφερομένου. Το ύψος του ποσού για το οποίο εκδίδεται η εγγυητική επιστολή ορίζεται από την τεχνική υπηρεσία του δήμου ή της κοινότητας.

Αν ο δήμός ή η κοινότητα δεν έχει δική του τεχνική υπηρεσία, το ύψος του ποσού της εγγυητικής επιστολής ορίζεται από το δήμαρχο ή τον πρόεδρο της κοινότητας ύστερα από πρόταση μηχανικού του Ο.Τ.Α. και εφόσον δεν υπάρχει, από μηχανικό της Τ.Υ.Δ.Κ..

Στην τελευταία περίπτωση η σχετική δαπάνη βαρύνει τον ενδιαφερόμενο και προκαταβάλλεται στον οικείο δήμο ή κοινότητα.

Αν ο δήμάρχος ή ο πρόεδρος της κοινότητας αρνείται να χορηγήσει την άδεια ή περάσει η προθεσμία για τη χορήγηση της αποφασίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου και ύστερα από γνώμη επιτροπής ειδικών που συγκροτείται από αυτόν.

8. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 32 του ν. 1080/1980 τροποποιούνται ως εξής:

1. Συνιστάται σε κάθε δήμο ή κοινότητα επιτροπή αστικής επιλύσεως των φορολογικών διαφορών και αμφισβητήσεων για τη βεβαίωση ή αναγνώριση φορολογικής απαλλαγής ή μειώσεως οποιουδήποτε αυτοτελούς φόρου, τέλους, δικαιώματος, εισφοράς, αντιτίμου προσωπικής εργασίας και προστίμου μεταξύ δήμου ή κοινότητας ή συνδέσμου δήμων και κοινοτήτων και φορολογουμένων.

Σε δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους μπορεί να συνιστώνται περισσότερες από μία επιτροπές.

2. Η επιτροπή συγκροτείται τον Ιανουάριο κάθε χρόνου:

α. Σε δήμους και κοινότητες με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και αποτελείται από δύο δημοτικούς ή κοινοτικούς συμβούλους και από ένα φορολογούμενο δημότη. Ο φορολογούμενος δημότης επιλέγεται με τον αναπληρωτή του από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο από τον κατάλογο των φορολογουμένων. Ο πρόεδρος της επιτροπής με τον αναπληρωτή του ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης της επιτροπής.

Χρέη γραμματέα της επιτροπής εκτελεί δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος που ορίζεται με τον αναπληρωτή του με την ίδια απόφαση.

β. Προκειμένου για τους δήμους και κοινότητες της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται από: α) έναν υπάλληλο του κλάδου ΠΕ διοικητικού με βαθμό Α' αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, ως προέδρου, β) έναν υπάλληλο του κλάδου ΠΕ διοικητικού αρμοδιότητας του αυτού Υπουργείου ή δημοτικού ή κοινοτικού υπαλλήλου με βαθμό τουλάχιστον Β' και γ) ένα δημοτικό ή κοινοτικό σύμβουλο, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. Ο δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το δήμαρχο ή πρόεδρο της κοινότητας.

Χρέη γραμματέα της επιτροπής εκτελεί δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το δήμαρχο ή πρόεδρο της κοινότητας.

Η επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη της και ο γραμματέας ή οι αναπληρωτές τους.

Στον πρόεδρο, στα μέλη και στο γραμματέα της επιτροπής καταβάλλεται αποζημίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1505/1984, όπως ισχύει κάθε φορά. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του δήμου ή της κοινότητας".

(Βλ. την υπ’ αριθμ. 2/8301/0022/06, ΦΕΚ-471 Β και την υπ' αριθμ. 70576/11 απόφαση Υπουργού Εσωτερικών, ΦΕΚ-247 ΥΟΔΔ).

9. (Καταργείται το άρθρο 13 του Ν. 1468/84).

10. 'Οπου στην παρ. 1 του άρθρου 49 του Ν. 1416/84 αναγράφεται η λέξη "Νομάρχης" εφεξής νοείται ο "αιρετός Νομάρχης".

11. Η παρ. 3 του άρθρου 49 του ν. 1416/1984 αντικαθίσταται ως εξής:

"3. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή. κοινόχρηστοι χώροι που ανήκουν στο Δημόσιο μπορεί να παραχωρούνται κατά χρήση, χωρίς να μεταβάλλεται ο χαρακτήρας τους ως κοινοχρήστων, σε δήμους και κοινότητες, στην περιφέρεια των οποίων βρίσκονται".

12. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου, του ν. 1416/1984 (ΦΕΚ 18 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

"Αν ο υπόχρεος δήμος ή κοινότητα δεν αποδώσει την παραπάνω εισφορά μέχρι τη λήξη της χρήσης, επιτρέπεται η παρακράτηση και απόδοσή της με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από διαπίστωση και, γνωστοποίηση από την τοπική ένωση δήμων και κοινοτήτων και την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας, από την τακτική οικονομική ενίσχυση που δικαιούται ο δήμος ή η κοινότητα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους".

13. Η παρ. 3 του άρθρου 18 του π.δ/τος 197/1978, που προστέθηκε με το άρθρο 70 παρ. 2 του ν. 1416/1984, καταργείται.

14. Οι αρμοδιότητες του νομάρχη που προβλέπονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 και στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 4 του ν.1491/1984 (ΦΕΚ 173 Α') καταργούνται.

15. Η παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 1491/1984 τροποποιείται ως εξής:

2. Σε περίπτωση άρνησης του οικείου δήμου ή κοινότητας για την παροχή της κατά την προηγούμενη παράγραφο συναίνεσης αποφασίζει σχετικά ο Περιφερειακός Διευθυντής, εφόσον αποδεδειγμένα υπάρχει ανάγκη ύδρευσης του οικισμού και αντικειμενική αδυναμία εκτέλεσης έργου ύδρευσης από το δήμο ή την κοινότητα στην οποία ανήκει.

16. Οι αρμοδιότητες του νομάρχη που προβλέπονται παραγράφους 1 και 16 του άρθρου 5 του ν.1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α'), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 31 του ν. 2009/1992 (ΦΕΚ 18 Α'), ασκούνται από τον Περιφερειακό Διευθυντή.

17. Η παρ. 2 του άρθρου 54 του β.δ/τος της 17.5/15.6.1959 καταργείται.

18. Η παράγραφος 3 του άρθρου 54 του β.δ/τος της 1 5/15.6.1959 αντικαθίσταται ως εξής:

"3. Τα διαχειριστικά βιβλία που χρησιμοποιούν οι ταμίες των δήμων και τα λοιπά δημοτικά όργανα που κάνουν εισπράξεις θεωρούνται από τον προϊστάμενο των οικονομικών υπηρεσιών του δήμου ή από τον προϊστάμενο που προβλέπεται από τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου.

Ο προϊστάμενος που θεωρεί τα διαχειριστικά βιβλία εκδίδει και τη βεβαίωση που υποβάλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο με τον ετήσιο απολογισμό και με την οποία βεβαιώνεται ο αριθμός των βιβλίων διπλοτύπων εισπράξεων. και γραμματίων εισπράξεως που θεωρήθηκαν και παραδόθηκαν στον ταμία και ο αριθμός όσων δεν χρησιμοποιήθηκαν και επιστράφηκαν."

19. Οι διατάξεις των παραγράφων 1 έως και 4 του άρθρου 17 του ν. 2130/1993 επαναφέρονται σε ισχύ για (6) μήνες από τη δημοσίευση του νόμου αυτού.

20. Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 2130/1993 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

"Η παράλειψη καταβολής δύο συνεχών μηνιαίων δόσεων έχει ως συνέπεια την απώλεια του ευεργετήματος της ρύθμισης αυτής και την καταβολή του υπολοίπου της οφειλής με βάση τα στοιχεία της βεβαίωσης. Ποσά που έχουν καταβληθεί για τις οφειλές αυτές μέχρι την ημερομηνία καταβολής της σχετικής αίτησης για την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν γεννούν αξίωση κατά των δήμων και κοινοτήτων για επιστροφή τους."

21. "Με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται μέσα σε τρεις (3) μήνες από την ισχύ του νόμου αυτού, μπορεί οι οφειλές από δημοτικά ή κοινοτικά τέλη, φόρους, δικαιώματα, εισφορές, καθώς και πρόστιμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, που έχουν βεβαιωθεί μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού στις αρμόδιες ΔΟΥ ή τα δημοτικά ταμεία, να ρυθμιστούν και να καταβληθούν σε τριάντα (30) μηνιαίες δόσεις χωρίς καταβολή προστίμου και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής" (αντικ. του α' εδαφ. της παρ. 21 από την παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν. 2503/97, ΦΕΚ-107 Α').

Η μηνιαία δόση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των είκοσι χιλιάδων (20.000) δρχ. Η ρύθμιση γίνεται από τις ανωτέρω υπηρεσίες ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων που υποβάλλεται σε αυτές μέσα σε έξι (6) μήνες από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. "Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της σχετικής αίτησης και οι λοιπές σε αντίστοιχη ημερομηνία των επόμενων μηνών" (αντικ. της μέσα σε "" πρότασης από την παρ. 6 του άρθρου 11 του Ν. 2503/97, ΦΕΚ- 107 Α'). Η παράλειψη καταβολής δύο συνεχών μηνιαίων δόσεων έχει ως συνέπεια την απώλεια του ευεργετήματος αυτής και την καταβολή του υπολοίπου της οφειλής με βάση τα στοιχεία της βεβαίωσης. Ποσά που έχουν καταβληθεί για τις οφειλές αυτές μέχρι την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης για την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν γεννούν αξίωση κατά των δήμων και κοινοτήτων για επιστροφή τους.

22. Η αληθής έννοια της διάταξης του εδαφίου β' της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 339/76, όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 26 του Ν. 1828/89, με την οποία επιβάλλεται τέλος σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) στα ακαθάριστα έσοδα των : α) Κέντρων διασκέδασης και των κάθε είδους μορφής και ονομασίας καταστημάτων Γ' κατηγορίας και ανωτέρας στα οποία προσφέρονται φαγητά, ποτά, καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα β) Ζυθοπωλείων ανεξαρτήτως κατηγορίας μπαρ ανεξαρτήτως ιδιαίτερης κατηγορίας και γ) Κέντρων πολυτελείας είναι ότι: το τέλος επιβάλλεται μόνο στα προϊόντα τα οποία σερβίρονται και καταναλώνονται στα καταστήματα που αναφέρονται στη διάταξη αυτή.

Ο διαχωρισμός των ακαθάριστων εσόδων που υπόκεινται στο παραπάνω τέλος γίνεται σε ιδιαίτερες σειρές φορολογικών στοιχείων όταν δε χρησιμοποιείται φορολογική ταμειακή μηχανή πρέπει να καταχωρούνται σε διαφορετικά τμήματα (αθροιστές). Η ύπαρξη των σειρών ή των συγκεκριμένων αθροιστών γνωστοποιείται πριν από τη χρησιμοποίησή τους στην αρμόδια ΔΟΥ.

Για τη μη τήρηση των προηγουμένων διατάξεων επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 32 και 34 του π.δ./τος 186/92.

Ποσά που καταβλήθηκαν για την αξία προϊόντων που πωλήθηκαν για κατανάλωση εκτός των ανωτέρω καταστημάτων, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, δεν επιστρέφονται.

Τα βεβαιωθέντα δημοτικά τέλη, για τις πωλήσεις σε "πακέτο" των οποίων οι πράξεις βεβαιώσεις έχουν επιδοθεί μέχρι 31.12.94 καταβάλλονται μόνο κατά το είκοσι τοις εκατό (20%) αφαιρουμένων των προστίμων και προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

Διαγράφονται τα τέλη της παραπάνω περίπτωσης που βεβαιώθηκαν ή οι πράξεις βεβαιώσεώς τους επιδόθηκαν μετά την 1.1.1995.

Τα ανωτέρω ποσά καταβάλλονται σε σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις η μικρότερη των οποίων δεν μπορεί να είναι χαμηλότερη των είκοσι χιλιάδων (20.000) δρχ.

23. Για οφειλές του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) που προέρχονται από μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα ποσού κάτω των τριακοσίων (300) δρχ. δεν συντάσσονται φορολογικοί κατάλογοι.

24. Παρατείνεται μέχρι τον Ιούνιο 1995 η προθεσμία υποβολής δηλώσεων του Δημοτικού Φόρου Δωδεκανήσου που έληξε τον Οκτώβριο του 1994 για τους επιτηδευματίες των περιοχών των Δήμων Κάσσου και Αρχαγγέλου και της Κοινότητας Ολύμπου καθώς και εκείνων που βρίσκονται εκτός των παραπάνω περιοχών, για τους οποίους αρμόδια επιτροπή που συγκροτείται από το Νομάρχη Δωδεκανήσου βεβαιώνει ότι επλήγησαν από τη θεομηνία του Οκτωβρίου 1994.

25. Τα χρέη των δημοτικών και διαδημοτικών επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας προς το Ι.Κ.Α. ρυθμίζονται σε τριάντα έξι (36) μηνιαίες δόσεις. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την 1η Ιουλίου 1995.

Επίσης, τα χρέη των επιχειρήσεων αυτών για το Φόρο Μισθωτών Υπηρεσιών προς το Δημόσιο ρυθμίζονται σε τριάντα (30) μηνιαίες δόσεις. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την 1η Ιουλίου 1995.

26 α. Η παρ. 3 του άρθρου 60 του ν. 1416/1984 αντικαθίσταται ως εξής:

3. Από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού απαλλάσσονται οι αγωνιστικοί χώροι, οι χώροι των κερκίδων και οι χώροι των αποδυτηρίων των αθλητών που ανήκουν σε αθλητικά σωματεία ή φίλαθλες οργανώσεις και άλλοι αγωνιστικοί χώροι, εφόσον η είσοδος στους τελευταίους είναι ελεύθερη και δεν εισπράττεται δικαίωμα εισόδου".

β. Τέλη καθαριότητας που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος των ανωτέρω για τους χώρους που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο και δεν έχουν πληρωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού διαγράφονται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.

 
 
 
 

Please rate this

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Total
0
Share