Απάντηση :
Βάσει της παρ. 3 β του άρθρου 35 του Ν.3274/04 ορίζεται ότι «Οι δήμαρχοι, πρόεδροι κοινοτήτων, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι συμβουλίων δημοτικών διαμερισμάτων του άρθρου 120 του Π.Δ. 410/1995 και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων δήμων άνω των ογδόντα χιλιάδων (80.000) κατοίκων, καθώς και δήμων πρωτευουσών νομών, μπορούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας, μέσω μιας συσκευής έκαστος, για την κάλυψη των υπηρεσιακών τους αναγκών. Το ίδιο δικαίωμα παρέχεται και στους Γενικούς Γραμματείς των δήμων. Η σχετική δαπάνη καλύπτεται από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οικείου δήμου ή κοινότητας.»
Επίσης βάσει της παρ. 8 του άρθρου 17 του Ν.3491/06 ορίζεται ότι: «οι Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, προκειμένου να καλύπτουν επιτακτικές ανάγκες λειτουργίας τους, δύνανται να χορηγούν συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε προϊσταμένους οργανικών μονάδων τους, προς χρήση από τις οικείες υπηρεσίες.»
Το ανώτατο μηνιαίο όριο δαπάνης ανά τηλεφωνική σύνδεση για τους προϊσταμένους οργανικής μονάδας ισούται με αυτό του Αντιδημάρχου, όπως προσδιορίζεται κάθε φορά από την απόφαση του Δ.Σ. (παρ. 8β’ του άρθρου 17 του Ν.3491/06)
Ως εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η υπ’ αριθμόν ΚΥΑ 18391/2005 (ΦΕΚ Β’ 1388) η οποία ορίζει το ανώτατο επιτρεπτό όριο των κλήσεων.
Για τον δικό σας Δήμο ισχύουν τα κάτωθι όρια τα οποία καθορίζονται με αντίστοιχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
Δικαιούχοι | Ανώτατο επιτρεπτό χρηματικό όριο κλήσεων μηνιαίως (ευρώ) |
Δήμαρχοι δήμων με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων + πρωτευουσών νομών | Μέχρι 200 € |
Αντιδήμαρχοι 50% του ορίου κλήσεων του Δημάρχου | 50% του ορίου κλήσεων του Δημάρχου |
Πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων (δήμων με πληθυσμό άνω των 80.000 κατοίκων + πρωτευουσών νομών) | Μέχρι 80 € |
Γενικοί Γραμματείς δήμων | 80% του ορίου κλήσεων του Δημάρχου |
Φυσικά στην απόφαση του Δ.Σ μπορείτε να προσδιορίσετε και μικρότερα ποσά από αυτά που ορίζονται ως ανώτατο επιτρεπτά όρια.
Διαχείριση της δαπάνης
Βάσει της υπ’ αριθμόν πράξης Ε.Σ 261/2013 του Κλιμακίου Τμ.1 θεωρείται μη νόμιμη η δαπάνη κινητής τηλεφωνίας μέσω της προσωπικής τηλεφωνικής τους συνδέσεως του δικαιούχου με συγκεκριμένα δίκτυα.
Η διαπίστωση στην οποία καταλήγει είναι γενική άρα αφορά όλους τους δικαιούχους είτε αυτοί είναι αιρετά όργανα είτε προϊστάμενοι οργανικών μονάδων.
Η ανωτέρω πράξη συμπεραίνει ότι οι Δήμοι δεν μπορούν να δίνουν υπό μορφής αποζημίωσης το ανώτατο χρηματικό όριο στους δικαιούχους χρήσης υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
Επομένως ο Δήμος θα πρέπει να προβεί σε μια ενιαία διαδικασία ανάθεσης σε έναν πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ούτως ώστε να καλύψει τις ανάγκες των αιρετών και των προϊσταμένων υπαλλήλων.
Ωστόσο, ένας μεγάλος αριθμός Δήμων διαχειρίζεται την εν λόγω δαπάνη υποβάλλοντας οι δικαιούχοι τον ατομικό λογαριασμό τηλεφώνου τους στην οικονομική υπηρεσία και αυτή προβαίνει στην αποπληρωμή (ακριβώς όπως περιγράφεται και στην πράξη του Ε.Σ ). Αν ο Επίτροπος σας μέχρι τώρα δέχεται αυτόν τον τρόπο διαχείρισης των δαπανών της κινητής τηλεφωνίας θεωρούμε ότι μπορείτε να συνεχίσετε την ίδια διαδικασία διότι είναι σίγουρο ότι γνωρίζει την ύπαρξη της ανωτέρω πράξης και άπλα δεν την ασπάζεται.
Άλλωστε μια πράξη Ε.Σ αποτελεί σαφώς νομολογία αλλά δεν είναι θεσμικό πλαίσιο.