Απάντηση:
Οι βασικές αρμοδιότητες των επιτροπών παραλαβής περιλαμβάνονται αρχικά στο άρθρο 221 του ν. 4412/2016.
Γενικά: παρ. 1ζ) στο στάδιο της εκτέλεσης γνωμοδοτούν, όπου απαιτείται, για τα θέματα που ανακύπτουν, ιδίως για την παράταση του συμβατικού χρόνου, άλλες τροποποιήσεις της σύμβασης και την έκπτωση του αναδόχου
Όσον αφορά στις προμήθειες:
παρ. 11β) «Το όργανο αυτό εισηγείται για όλα τα θέματα παραλαβής του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης, προβαίνοντας σε μακροσκοπικούς, λειτουργικούς ή και επιχειρησιακούς ελέγχους του προς παραλαβή αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον προβλέπεται από τη σύμβαση ή κρίνεται αναγκαίο, συντάσσει τα σχετικά πρωτόκολλα, παρακολουθεί και ελέγχει την προσήκουσα εκτέλεση όλων των όρων της σύμβασης και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του αναδόχου και εισηγείται τη λήψη των επιβεβλημένων μέτρων λόγω μη τήρησης των ως άνω όρων.»
Όσον αφορά στις υπηρεσίες:
παρ. 11δ) «παραλαβή του τμηματικού ή συνολικού αντικειμένου σύμβασης παροχής υπηρεσιών»
Αναλυτικότερα για την εκτέλεση και παραλαβή του αντικειμένου των προμηθειών εφαρμόζονται τα άρθρα 201-204, 206-209 & 213, ενώ για την εκτέλεση και παραλαβή του αντικειμένου των υπηρεσιών εφαρμόζονται τα άρθρα 201-204 & 126 – 220.
Αυτά που αναφέρετε στο ερώτημά σας αφορούν τη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, οπότε τυγχάνουν ελέγχου κατά την εκκαθάριση και πληρωμή της δαπάνης.